Wednesday, November 12, 2008

Latihan dan raptai untuk persembahan..

Murid2 yang khusyuk menonton persembahan

Persembahan murid2 tahun dua di bwh bimbingan cikgu isma dan saya

Tarian pop yeh-yeh oleh murid2 tahun 6 dan prasekolah

Semalam, telah diadakan raptai untuk Majlis Anugerah dan konvokesyen prasekolah. Murid murid telah diberi penerangan tentang perjalanan aturcara majlis. Setiap guru juga diagihkan tugas masing2. Antaranya, jemputan dan protokol, siaraya, dan jamuan. Dan tugas saya pula adalah untuk mengacarakan majlis. Jadi MC tu. Aduyai... nanti bukannya jadi MC tapi ada juga yang ambil mc (cuti). Gara-gara takut punya pasal. Beginilah nasib guru-guru baru, kena buli dengan guru senior aje. Dorang cakap, sebagai kenangan terakhir saya sebelum tamat berkhidmat di sekolah tu. Hmm, pandai yer. Okla, saya pun tak kisah. Boleh jugak cuba suatu pengalaman yang baru dalam mengacara majlis. Mana tau nanti boleh ganti Aznil Nawawi dalam Macam2 Aznil ker.hihi. Balik rumah aje, terus buat skrip untuk berucap nanti. Siap ada pantun lagi. Jangan main-main. Anda tak percaya? Percayalah daku... Di sini saya selitkan sekali pantun yang telah dibuat.

Kalau ada jarum yang patah,
Banyak kain tidak berjahit,
Kalau ada silap dan salah,
Jangan jadikan kenangan pahit.

Amacam, boleh tak?hehe..

No comments: