Monday, November 24, 2008

Best betul membeli-belah...

Petang tadi, pergi membeli belah barang-barang keperluan diri dan dapur dengan parent dan adik. Dekat sini, TF la pasar raya yang paling besar dan meriah. Biasanya, setiap hari ramai aje la orang shopping kat situ. Tapi, baru-baru ni ada pasaraya Tunas Manja yang baru buka, kiranya sebagai pesaing TF la. Bagus juga, masing-masing berlumba-lumba nak jual barang dengan harga yang paling murah.

Membeli belah memang seronok sangat lah sebab tu salah satu hobi saya. Hmm, bahaya betul kan, cepat aje boleh kering duit. Sakan shopping tadi sampai tak sedar dah penuh satu troli tu dengan barang2. Pastu, sebab dah tak cukup tempat nak letak barang kitaorang ambil satu bakul lagi. Mesti korang boleh bayangkan berapa banyak barang yang kitaorang nak beli. hehe..


Jumpa dengan jiran, siap ada yang bertanya. Amboi, banyaknya barang. Nak buka kedai runcit ker?

Macam perli jer bunyinya. hihi. Tapi nak buat macam mana, stok barang untuk satu bulan tu. Memanglah banyak memborong. Sambil2 parent shopping untuk barang keperluan dapur, kitaorang pun sibuklah ambil barang2 yang rasa berkenan di hati.

Shopping tadi ayah yang bayarkan. Tu yang best kalau pergi shopping dengan parent. Biasalah masih di bawah jagaan ibu bapa lagi. Untung tau. =p

1 comment:

akatsuki said...

hai...da lame x update ker??